SELAMAT DATANG KE BLOG PUSAT SUMBER SK SUNGAI GAU, TEMERLOH, PAHANG

VISI :- Menyediakan sumber ilmu terkini serta memupuk kesungguhan insan dalam pencarian dan penerokaan ilmu demi memenuhi hasrat Falsafah Pendidikan Kebangsaan.

MISI :- Untuk menjadikan Pusat Sumber Sekolah sebagai pusat tumpuan, pendorong dan penggerak ke arah kecemerlangan pengajaran dan pembelajaran melalui peningkatan secara berterusan.


Selasa, 1 Mei 2012

PROGRAM KECEMERLANGAN PUSAT SUMBER SEKOLAH 6

Nama aktiviti: Pertandingan Kuiz Sains

Sasaran: Murid tahun 6
Anjuran: Pusat Sumber SKSG dan Perpustakaan Awam, Daerah Temerloh.
Tarikh perlaksanaan: 30 April 2012
Tempoh perlaksanaan: 1 hari
Tempat: Perpustakaan Awam Daerah Temerloh.
Rasional: Jalinan kerjasam sama Pusat Sumber SKSG dan Perpustakaan Awam Daerah. Selain itu, Menguji kefahaman pelajar dengan konsep Sains yang mereka ketahui. Pembinaan kemahiran berfikir ke arah kecemerlangan UPSR.
Objektif:   seramai 8 orang murid telah dipillih mewakili Sekolah SK Sungai Gau.  Mereka terdiri daripada pelajar tahun 6 yang cemerlang Sains.
Sumber kewangan:  Pusat Sumber Sekolah.
Bilangan peserta:8 oran
g
Impak:Murid dapat mengembangkan konsep dan mengetahuan Sains menerusi sesi kuiz yang mencabar minda.
Penilaian: Peserta SK Sungai Gau berjaya mendapat tempat ketiga daripa 32 sekolah yang menyertai.  Tahniah diucapkan.


Gambar di bawah, Ketua Perpustakaan Awam sedang memberi ucapan perasmian kepada pelajar dan guru-guru yang hadir.  Selain itu, gambar turut memaparkan majlis penutupan bersama peserta yang menang.  Johan dimenangi oleh SK Temerloh Jaya dan Naib Johan adalah SK Bangau.  Sk Sungai Gau menduduki tempat ke tiga.